Posted on

Výživa na závod

Jak se připravit na běžecký závod z pohledu výživy?

Pokud míříte na závod, určitě už máte něco naběháno. Stejně důležitá jako trénink je ale i správná výživa, která má významný podíl na vašem výkonu. Ovlivňuje totiž, jak se budete cítit na startu, na trati i bezprostředně po doběhu nebo druhý den v práci. Poradíme, na co myslet a co je základ pro ten nejlepší výkon a pocit v závodě.

1) Správná výživa vás dokáže dokonale připravit na závod.

Třeba tím, že vyřeší palčivý problém, co jíst před startem – abyste se cítili sytí a měli energii na závod, ale zároveň vás netrápil pocit těžkosti a nezatížili jste svou trávicí soustavu. To všechno dokáže zajistit Enervit PRE Sport – snadno vstřebatelné sacharidové želé (neobsahuje tuky ani bílkoviny) s nízkým glykemickým indexem (nerozhází hladinu krevního cukru), které aktivuje správné energetické systémy a mimo jiné i zvýší využití tuků jako zdroje energie.

Rozhodně zapomeňte v době 2 hodin před startem na cokoli sladkého – ať už jídlo nebo pití. Potraviny s vysokým glykemickým indexem by vyvolaly v organizmu poplach kvůli skokovému navýšení cukru v krvi. Navíc byste tím významně omezili možnost čerpat energii pro váš výkon z tuku, který je samozřejmě důležitý.

2) Správná výživa vám dodá energii na trati.

Každý běžec čerpá energii kromě tuků i ze sacharidů. Těch ale máme v těle jen omezené množství (glykogen ve svalech a játrech), a tak je třeba s nimi šetřit. Jako nejvhodnější způsob se jeví průběžné dodávání energie prostřednictvím kvalitní sportovní výživy, která nabízí bezproblémovou vstřebatelnost a maximální využitelnost. Nezatížíte tak organizmus a dodáte mu jen to, co při běhu skutečně potřebuje.

Externí přísun energie je skutečně klíčový a v případě delších běhů naprosto nezbytný. Energii můžete tělu dodat prostřednictvím energetických tablet, gelů, koncentrátů nebo tyčinek od Enervitu. Je do jisté míry na vás, jakou formu si vyberete. Na druhou stranu ale platí, že množství a rychlost uvolněné energie se liší v závislosti na složení a formě produktů – nejrychlejší energii poskytují Liquid Gely, nejpomaleji se uvolňuje z tyčinek. Pro průběžné doplňování energie se dobře hodí klasické Enervit Gely.

Na co byste rozhodně neměli zapomínat, to je iontový nápoj. Ten vám dodá jak energii ze sacharidů, tak vypocené tekutiny a minerální látky.

 

3) Se správnou výživou regeneraci skutečně pocítíte.

Proběhnete cílem – a co dál? Chcete fungovat. Věnovat se rodině, mít sílu na práci, energii na další sport. Proto je pro vás důležitá kvalitní regenerace. O tu se hlásí vyčerpaný organizmus, který při závodě trpěl. Potřebuje se dostat zpět do stavu, kdy je mu dobře – musí opravit poškozená svalová vlákna, doplnit ztracenou energii, vypocené minerální látky. Nabídněte mu regenerační nápoj Enervit R2 Sport do 30 minut po výkonu, který dodá energii ve formě sacharidů, aminokyseliny pro svalová vlákna, tekutiny i důležité vitaminy. Navíc ve formě nápoje, který je pro tělo rychle vstřebatelný. A v této fázi hrají roli minuty.

V otázce výživy se můžete spolehnout na Enervit – specialistu na výživu pro vytrvalce.